System hotelowy CHART dzięki swojej niezawodności, uniwersalności i modułowej budowie znajduje szerokie zastosowanie w hotelach miejskich, pensjonatach, ośrodkach wypoczynkowych, sanatoryjnych i wczasowych. System z powodzeniem może być stosowany zarówno w małych jak i dużych obiektach.
Pomimo, że program zawiera bogaty pakiet funkcji charakteryzuje się łatwością obsługi. Nie sprawia żadnych problemów osobie zaznajomionej z podstawowymi zasadami pracy w środowisku Microsoft Windows. Współpraca pomiędzy użytkownikiem i programem realizowana jest za pośrednictwem kolorowych ikon, czytelnych przycisków oraz logicznie powiązanych okien.
Program hotelowy CHART współpracuje z szeroką gamą urządzeń, systemów informatycznych i telekomunikacyjnych, automatyzując i uproszczając codziennie wykonywane zadania. Komunikacja obejmuje między innymi centrale telefoniczne, systemy taryfikacyjne, drukarki fiskalne, systemy zamków hotelowych, systemy księgowe i płatnicze.
APLIKACJA DLA PERSONELU:
Czy przepływ informacji między Twoimi pracownikami pozostawia wiele do życzenia? W takim razie potrzebujesz Staff Helper. To innowacyjne narzędzie, którego celem jest ułatwienie pracy personelu w obiekcie hotelowym.
Aplikacja umożliwia bezpośrednią wymianę wiadomości pomiędzy pracownikami, dzięki czemu znacznie podnosi efektywność komunikacji. System działa na każdym urządzeniu z ekranem dotykowym, pracującym na systemie Android (w wersji przynajmniej 4.1) w ramach wewnętrznej sieci WiFi. Łączy w sobie narzędzie do rejestracji działań, kontroli pracy oraz komunikacji pomiędzy użytkownikami. W ten sposób przepływ informacji w Twoim hotelu będzie na wysokim poziomie a administracja hotelowa będzie prawidłowo funkcjonowała.
Staff Helper jest podzielony na 5 funkcjonalnych modułów, do których pracownicy mają dostęp w zależności od przydzielonych im uprawnień:
RECEPCJA:
Moduł przeznaczony jest do wspomagania pracy personelu recepcyjnego, działu marketingu oraz kadry zarządzającej hotelem. Z tego miejsca dostępne są wszystkie kluczowe informacje, niezbędne dla poprawnego działania hotelu:
Logicznie powiązane okna umożliwiają płynne przechodzenie od jednej funkcji do drugiej, a rozbudowany system uprawnień pozwala konfigurować dostęp dla każdego użytkownika z osobna.
Podstawowe czynności recepcyjne realizowane są za pośrednictwem ksiąg, których nazewnictwo jednoznacznie skojarzone jest z zakresem oferowanych funkcji. Funkcje dotyczące procesu rezerwacji gromadzone są w Księdze Rezerwacji, meldowanie i wymeldowanie w Księdze Meldunkowej itp.
DIAGRAM REZERWACJI I MELDUNKÓW:
Oferuje pakiet funkcji obejmujący obsługę procesu rezerwacji i meldowania. W czytelny sposób, w formie kolorowych pasków, pokazuje obłożenie i dostępne pokoje w wybranym okresie. Wygląd diagramu może się zmieniać w zależności od informacji, których potrzebujemy w danej chwili. Standardowo paski rezerwacji i meldunków zależą od potwierdzenia rezerwacji, typu rezerwacji i meldunku (indywidualne i grupowe) oraz stanu rozliczenia gościa. Po przyciśnięciu odpowiedniego przycisku, na paskach widoczne są nazwiska gości oraz nazwy firm. Istnieje możliwość przydziału indywidualnego koloru dla rezerwacji lub meldunku z wybranej firmy.
Nazewnictwo pokoi oraz ich kolorystyka jest dowolna. Odmiennym, alarmowym kolorem zaznaczone są te pokoje, z których w dzisiejszym dniu wyjeżdżają goście.
Zarówno z grafika hotelowego jak i z menu programu dostępne są dwie podstawowe księgi systemu: Rezerwacji i Meldunków. Pierwsza zawiera informacje o planowanych pobytach gości, druga o bieżących. Wprowadzanie i edycja danych możliwa jest z poziomu grafika i z samej księgi.
KSIĘGA REZERWACJI:
Pozwala na wprowadzanie szeregu informacji, poczynając od najbardziej podstawowych – terminu pobytu i standardu przydzielonych pokoi, poprzez szczegółowe rozplanowanie pobytu, status rezerwacji (potwierdzona, niepotwierdzona, oczekiwana zaliczka) aż do wprowadzania nowych dokumentów zapłaty. Dla rezerwacji grupowych możliwe jest wprowadzanie komentarzy do wszystkich rezerwacji. Z poziomu Księgi możliwy jest dostęp do danych archiwalnych, co przydatne jest w przypadku obsługi stałych gości. Na etapie planowania pobytu można przypisać rabat. Dla hoteli prowadzących sprzedaż poprzez biura podróży przygotowana została możliwość wprowadzania informacji o pośrednikach.
KSIĘGA MELDUNKÓW:
Pozwala na wprowadzanie informacji o gościach aktualnie przebywających w hotelu. Możliwe jest zarówno zrealizowanie wcześniejszej rezerwacji, jak i szybkie zameldowanie nowego gościa. W powiązaniu z Księgą Obciążeń system umożliwia bieżące prowadzenie rachunku gościa, z uwzględnieniem rabatowania dowolnych usług, przenoszenie obciążeń na konto firmy w przypadku klientów biznesowych czy rozliczanie zaliczek. Z poziomu Księgi Meldunkowej możliwe jest również drukowanie kart pobytu, programowanie systemu zamków czy tworzenie kart rabatowych w systemie GASTRO SZEF. W przypadku obiektów sanatoryjnych możliwe jest również wprowadzanie podstawowych informacji na temat skierowania gościa na pobyt kuracyjny. Dla klientów prowadzących szczegółową dokumentację pobytu przygotowany został moduł Rehabilitacji.
Księga Meldunkowa jest też miejscem obsługi gości wyjeżdżających z hotelu. Wymeldować można wszystkich lub wybranych gości z pokoju lub grupy. System kontroluje stan rozliczeń każdego z gości, uniemożliwiając wymeldowanie bez rozliczenia rachunku. Możliwe jest wystawienie dowolnego dokumentu sprzedaży (z uwzględnieniem wcześniejszych zaliczek) lub przeniesienie płatności na konto odroczone (do późniejszego rozliczenia). Informacja o wymeldowaniu przesyłana być może do pozostałych systemów hotelowych:
Obok podstawowych funkcji, opisanych powyżej, system umożliwia również:
Wbudowane w system funkcje notatnika oraz komunikatora ułatwiają wymianę informacji pomiędzy użytkownikami systemu. Wszystkie czynności rejestrowane są w dzienniku systemu, a dostęp do poszczególnych funkcji systemu kontrolowany jest poprzez rozbudowany system uprawnień.
PROFESJONALNA I KOMPLEKSOWA OBSŁUGA REZERWACJI:
SPRAWNE DOKONYWANIE MELDUNKÓW:
NADZÓR I ADMINISTRACJA:
podgląd bieżącego stanu sprzątania pokoju
prognoza check-in wyłączenia pokoi w przypadku niespodziewanych awarii lub planowanych remontów
podgląd i zarządzanie stanem połączeń telefonicznych z pokoi, np.: automatyczna taryfikacja połączeń, blokowanie połączeń wychodzących, ustawianie budzenia
przesyłanie wiadomości pomiędzy stanowiskami pracy
wielopoziomowe, konfigurowalne uprawnienia
ELEKTRONICZNA KARTA MELDUNKOWA:
Jest narzędziem pozwalającym sprostać wymaganiom ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO), obowiązującego w całej Unii Europejskiej od 25 maja 2018 roku. Rozporządzenie to nakłada m.in. następujące obowiązki:
SPOSÓB DZIAŁANIA EKM:
Elektroniczna Karta Meldunkowa znacznie ułatwia i przyspiesza zakwaterowanie Gości jednocześnie spełniając wymogi rozporządzenia RODO. Dodatkowo zapewnia pełne bezpieczeństwo przechowywanych danych.
OBSŁUGA WYŻYWIENIA:
Program CHART współpracuje ściśle z modułem Gastro POS oraz Gastro Szef, obsługującym strefę gastronomiczną w obiekcie. Taka integracja umożliwia rozliczanie sprzedaży w restauracji hotelowej czy w barze przez recepcję.
Obecnie, w niemal każdym obiekcie noclegowym, gościom oferowane jest wyżywienie. CHART umożliwia zaplanowanie posiłków już na etapie rezerwacji. Różnorodność konfiguracji posiłku pozwala na wprowadzenie wielu dowolnych typów i rodzajów, np. dieta, podwieczorek, kolacja, itp. Dla każdego posiłku może być przygotowanych wiele osobnych cenników.
KORZYŚCI:
ZALETY I DODATKOWE OPCJE OBSŁUGI WYŻYWIENIA ZA POMOCĄ CHART :
SPA I JESZCZE WIĘCEJ USŁUG:
Wiele obiektów hotelowych, poza noclegiem i wyżywieniem, świadczy swoim gościom usługi dodatkowe. Program CHART daje możliwość obsługi dodatkowych zasobów obiektu, które wymagają rezerwowania lub kontroli ich dostępności.
ZALETY OBSŁUGI:
NALEŻNOŚĆ I SPRZEDAŻ:
Projektanci systemu, dzięki dużemu doświadczeniu zdobytemu w pracy w hotelach, wiedzą jak ważnym elementem programu hotelowego jest prosta w obsłudze i elastyczna forma rozliczenia gościa. Dlatego, wszystkie obciążenia gości przechowywane są w jednym miejscu w programie. Taka funkcjonalność daje możliwość w łatwy sposób rozliczyć odwiedzających a następnie ich wymeldować. Wspólne miejsce przechowywania obciążeń to również elastyczność i prostota obsługi grup zorganizowanych, które najczęściej kończą pobyt wspólnym rozliczeniem wszystkich pokoi. W przypadkach wspólnego, grupowego rozliczenia zdarza się, że istnieje konieczność wyodrębnienia należności, które klient grupowy musi opłacić we własnym zakresie (np.: minibarek). Dla programu żadna z tych sytuacji nie stanowi problemu. Przewidziano takie scenariusze i wyposażono program w możliwość obsługi tego rodzaju rozliczeń.
WYGODA:
ELASTYCZNOŚĆ:
KONTROLA:
URZĄDZENIE PERYFERYJNE:
System CHART pozwala nie tylko na gromadzenie i analizę danych wprowadzanych przez użytkowników, ale również współpracuje z wieloma systemami i urządzeniami zainstalowanymi w obiekcie: zamki elektroniczne, drukarki fiskalne czy też programy finansowo-księgowe. Szeroka lista obsługiwanych urządzeń CHART pozwala na automatyzację codziennych działań.
WSPÓŁPRACA OPROGRAMOWANIA CHART:
ZESTAWIENIA I RAPORTY:
Raportowanie w hotelarstwie nie jest sprawą banalną. Goście przenoszą się z pokoju do pokoju, negocjują ceny w trakcie pobytu, skracają lub wydłużają swój pobyt, wspólnie rozliczają usługi spa, gastronomię oraz noclegi w momencie wyjazdu, wpłacają zaliczki, które należy uwzględnić w rozliczeniu, żądają scalenia wszystkich usług w jedną pozycję, itp.
W programie zastosowano specjalne procedury przechowujące wszystkie dane mające wpływ na wynik finansowy lub informacje statystyczne. Wszelkie wprowadzane modyfikacje dotyczące rezerwacji, pobytów oraz rozliczeń są rejestrowane i raportowane. Zestawienia zostały przygotowane w taki sposób, aby najważniejsze informacje zawsze były pod ręką w łatwo dostępny sposób. Czytelne zastosowanie kategorii zestawień i raportów umożliwia intuicyjny wybór odpowiedniego dokumentu, zawierającego poszukiwaną informację.
CECHY ZESTAWIEŃ I RAPORTÓW:
ARCHIWUM:
Większość czynności wykonywanych w recepcji ma charakter powtarzalny. Niemniej jednak w wielu momentach działania hotelu istnieje konieczność zmiany stosowanych słowników, definicji, jednostek czy form płatności. Aby zachować pełną historię oraz integralność powyższych danych program zawiera dodatkowe miejsce, które kompletuje takie informacje. Każda zmiana wprowadzona do systemu może być konieczna do wykorzystania w najmniej spodziewanym momencie, dlatego wszelkie wprowadzone do programu dane przechowane są w „Archiwum”.
W celu ułatwienia użytkownikom pracy z systemem, informacje w archiwum przypisane są do poszczególnych kategorii: sprzedaż pozycji, wystawione lub anulowane dokumenty sprzedażowe, kontrahenci stale współpracujący z hotelem, kontrahenci okazjonalni, meldunki i rezerwacje, pośrednicy. Dzięki przechowywaniu wszelkich informacji o obiekcie w dodatkowym, osobnym miejscu, mamy błyskawiczny dostęp do poszukiwanych danych.
Podobnie jak w innych miejscach programu CHART, także i tutaj, można decydować i kontrolować, którzy użytkownicy będą mieli dostęp do kopalni informacji o obiekcie.
ZALETY ARCHIWUM:
CENNIK LICENCJI I MODUŁÓW*:
Program CHART do 3 stanowisk:
Program CHART kolejne stanowiska:
Interfejs do programu CHART:
Moduł rezerwacji online CHART – osobny cennik.
Aktualizacje programu CHART:
Zmiana użytkownika licencji programu CHART:
* Ceny brutto i mogą ulec zmianie – aktualny cennik na stronie producenta <więcej>.
Projekt i Realizacja: WiDI ART Studio